FORUM WOLNE PSZCZOŁY

Pełna wersja: Kursy pszczelarskie dla początkujących
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, jestem początkującym pszczelarzem. Rodziny kupiłam w sierpniu tego roku. Byłam jeden dzień w pasiece kolegi żeby złapać o co chodzi, kupiłam od niego pszczoły, ule u Lysonia i czytam, i czytam... zastanawiam się nad kursem pszczelarskim. Ale ogarnęły mnie wątpliwości, bo trafiłam na filmiki na YouTube ze szkoleń i tam wydajność, efektywność, miodność, itp cały czas. A mnie przecież nie o to chodzi. Z drugiej strony - może przejście kursu od a do z dałoby mi podstawy, bym nie popełniała jakiś podstawowych błędów ? Sama nie wiem. Czy wy chodziliście na kursy prowadzone przez związki pszczelarskie ? Polecacie ? Jak się uczyliscie ?
Jak najbardziej warto się na taki podstawowy kurs wybrać.
Zawsze będzie to jakaś wiedza od żywego człowieka i można na bieżąco sie dopytać.
Warto też poświęcić trochę czasu na praktykę.
Z tego co się orientuję jest na forum kilku kolegów z Krakowa i okolic.zawsze można odwiedzić popytać.
Ja nigdy nikogo z pasieki nie przegoniłem,najwyżej  zagonilem do roboty przy ulach Uśmiech
Jest też technikum pszczelarskie koło żabiej woli, do którego ja uczęszczałem i kilku kolegów się teraz tam kształci  (zaocznie) ale to bardziej zaawansowana opcja.
Dzięki! W takim razie zapisze się. Nabrałam wątpliwości co do kursów po wpisach na forum i w niektórych blogach, ze trzeba się oduczyć pewnych sposobów, ze należy mniej zaglądać do pszczół, mniej ingerować w ich sposoby budowania gniazda i organizowania im życia... ze tak naprawdę one lepiej sobie radzą bez nas...
Zawsze możesz spojrzeć na to czego będę cie tam uczyć przez pryzmat wiedzy tu i na blogach zdobytej.
Podstawy niezależnie  czy sie leczyczy nie, zawsze są takie same.
A co do zbyt czestego zagladania to niestety na początku trzeba pozagladać..zeby potem wiedzieć kiedy nie zaglądać i ingerować Uśmiech