mleczko pszczele
Domowa produkcja na własne potrzeby:

https://www.facebook.com/100009704346540/videos/527184730948334/?hc_ref=ARTl9biCpgKclHYHsfpEqFsMK0EbOh09FvX5solj9anZGz0Ht-LWVCFtBwYt2AHdqAU
Kto to jest tak naprawdę pszczelarz?
Ten kto potrafi zarobić na chowie i hodowli pszczół. Reszta to trzymacze.
Cytuj ten post
Ma ktoś doświadczenie jak przechowywać pobrane mleczko żeby było w późniejszym czasie łatwe do użycia (mowa o własnych potrzebach)? Wiem, że np. się mrozi ale w takim razie trzeba by było w jakichś malutkich buteleczkach żeby zdążyć zużyć zanim straci wartość czy się popsuje. Ile czasu może stać w lodówce niezamrożone? A może lepiej zaraz po pobraniu mieszać z miodem?
Cytuj ten post
Nie mam żadnego doświadczenia ale chyba właśnie z miodem mieszanie to praktykowany sposób co nie?
Kto to jest tak naprawdę pszczelarz?
Ten kto potrafi zarobić na chowie i hodowli pszczół. Reszta to trzymacze.
Cytuj ten post
(22.10.2017, 10:01)Borówka napisał(a): Nie mam żadnego doświadczenia ale chyba właśnie z miodem mieszanie to praktykowany sposób co nie?

Tak gdzieś czytałem i tak chyba by było najłatwiej używać. Ale widziałem też ofertę sprzedaży mleczka w malutkich słoiczkach tylko nie pamiętam czy tylko było zalecenie przechowywania w chłodzie czy może mrożenia.
Cytuj ten post
http://www.apiterapia.rostkowski.info/mleczko/mleczko_kuracje.html

"Przechowywanie mleczka pszczelego. Pszczoły zużywają mleczko na bieżąco, a więc go nie konserwują tak jak miód. Świeże mleczko jest wrażliwe na światło, wysokie temperatury.
Zamknięte w szczelnych pojemnikach, w temperaturze pokojowej zachowuje swoje właściwości przez kilka dni.
Przechowywane w lodówce w temp. 0-5 °C może być przechowywane przez okres roku.

Mleczko konserwowane alkoholem. Najczęściej stosuje się 10% roztwór (emulsję) mleczka w 40% akoholu etylowym. Można przechowywać w szczelnym słoiczku w ciemnym miejscu przez okres do jednego roku.