Nadstawka
Witam wszystkich pszczelarzy jestem początkującym pszczelarzem i mam pytanie takie jak: w ulu ostrowskiej 10 ramkowym kupiłem rodzinę miesiąc temu z matką zeszłoroczną czyli jest na chwilę obecną ramek pełnych 9 jutro dam 10-tą ramkę ostatnią i czy? mogę dać już korpus miodni z węzą pełny ule są styrodurowe od łysonia proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Cytuj ten post
Witaj.
A ramek pełnych czego?
Czerwiu,miodu,pierzgi?
Masz jakiś pożytek?
Nadstawka to wezą  tylko czy masz jakieś odbudowanie??
Cytuj ten post
w rodni jest ok 5 ramek w połowie pokrytych czeriem zasklepionym  i miodem a 4 ramki w połowie miodem zasklepionym .
nie mam suszu nic tylko gołą węzę na ramce jako do miodni
Cytuj ten post
(30.06.2018, 17:02)początkujący 35 napisał(a): w rodni jest ok 5 ramek w połowie pokrytych czeriem zasklepionym  i miodem a 4 ramki w połowie miodem zasklepionym .
nie mam suszu nic tylko gołą węzę na ramce jako do miodni

Ja bym dołożył tą dziesiątą ramkę węzy przy czerwiu. Za tydzień zajrzyj co się dzieje i ewentualnie działaj dalej.
Ale tak ja Jacuch napisał. Tylko Ty wiesz co masz u siebie w polu i jaką pszczołę w ulu.
Ja generalnie trzymam pszczoły luźno. Zawsze daje więcej ramek niż im potrzeba...
Uzależniony od zapachu z ula...
Cytuj ten post
Dzięki Adam o tej 10 tej ramce wiem tylko mi się rozchodziło czy za tydzień jak tą 10 ramkę zobaczę w 50% odbudowaną mogę spokojnie dać 2 korpus z 10 ramkami z węzą by sobie budowały i czy nic się nie stanie mowa o wyrojeniu , ochłodzeniu gniazda itp. pytam temu bo mi zależy na każdej pszczółce
Cytuj ten post
(30.06.2018, 20:24)początkujący 35 napisał(a): Dzięki Adam o tej 10 tej ramce wiem tylko mi się rozchodziło czy za tydzień jak tą 10 ramkę zobaczę w 50% odbudowaną mogę spokojnie dać 2 korpus z 10 ramkami z węzą by sobie budowały i czy nic się nie stanie mowa o wyrojeniu , ochłodzeniu gniazda itp. pytam temu bo mi zależy na każdej pszczółce