U wschodnich sąsiadów :)
Polecam film - niepełna godzina.
https://www.youtube.com/watch?v=USfpUdSnfC0
Postanowiłam iść wg wskazówek z tego filmu.
Zapraszam do dyskusji po oglądnięciu Uśmiech
Fakty nie przestaną istnieć z powodu ich ignorowania 
Jola
Cytuj ten post
Nigdy nie wierz Ruskim Oczko
Cytuj ten post
(24.04.2016, 08:39)Krzyżak napisał(a): Nigdy nie wierz Ruskim Oczko

Ja co prawda mam póki co zerowe doświadczenie, ale od 12 lat pracuję jako informatyk, co oprócz ogólnego otępienia umysłowego powoduje, że coś mi się w tym filmie nie zgadza.
==                  Apibus ibi mel                   ==
++ Antymizofobiczna Antydezynfekcyjnosc Pszczelarska ++
Cytuj ten post
Ten film jakoby potwierdził moje dotychczasowe rozmyślania nad tym jak najbardziej zbliżyć zabudowę ula do naturalnej dziupli.
Wyszło mi, że nada się wysoko i wąsko ramkowy z możliwością podnoszenia i opuszczania gniazda - zimowane wysoko ze sporą poduszką powietrzną dołem i opuszczane na lato + nadstawki na miód - jeden zbiór - a następnie podniesiony pod powałkę pod koniec lata.
Jeszcze lepiej byłoby pozostawić gniazdo na samej górze i miodnię w formie "podstawki" wsuwać pod nie - ale musiałabym to jakoś sprytnie wydumać Duży uśmiech (W sumie nawet mam pomysł choć wymaga dopracowania. )
Fakt - że najbardziej zbliżona do dziupli byłaby wysoka kuszka lub kłoda , ale obsługa takiego ula nie na moje możliwości.